maandag 23 juli 2012

Tips voor beginners

Hallo, ik krijg heel vaak te horen van mensen: 'Goh leuk je nagels, ik zou het zelf nooit kunnen.' Waarop ik altijd antwoord: 'Natuurlijk kan je dit wel, nail arten kan iedereen.' Veel mensen durven er niet aan te beginnen omdat ze denken dat ze het niet kunnen. Geloof me, toen ik begon met nail arten, zag het er ook echt niet uit. Ik had ook nog geen nail art spullen, alleen simpel nagellak. Wil je tips over hoe je moet beginnen of hoe je moet oefenen of wil je gewoon weten hoe ik ben begonnen? Lees dan snel verder.



Hoe ik ben begonnen:
Ik zelf ben begonnen door eerst een rond me te kijken en op internet te zoeken. Op youtube vind je heel veel tutorials voor je nagels. Ook op google vind je heel veel afbeeldingen van gewoon makkelijke nail arts. Ik ben met een heel simpel iets begonnen. Namelijk een panterprint. Je lakt je nagels gewoon 1 kleur. Doet met een sateprikker een 'klodder' nagellak op je nagel. Je maakt met een sateprikker zwarte omlijning en klaar! Echt super makkelijk.

Ik heb zelf heel veel geoefend op kunstnagels. Gewoon een kunstnagel vastplakken op een satestokje met plakband en dan lakken maar! Bij de action heb je voor iets van 60 cent ofzo een pak met nepnagels. Dus dan kan je er wel wat inslaan. Hieronder wat foto's die ik toen gemaakt heb. Sorry voor de wazige foto het is met mijn webcam toen gemaakt en ook zal je zien dat het niet echt bepaald mooi is haha.


 <-- Burberry

                                       Spookje -->







<-- Mijn eerste watermarble (:



                                                       Ipod -->

<-- Tijgerprint


                                             Corset -->



 <-- mushroom
                                    Vlag manicure -->





Ik heb er nog veel meer gemaakt maar daar heb ik geen foto's van.

Toen ik hier veel op had geoefend en het steeds wat beter ging probeerde ik steeds moeilijkere dingen, ook op mijn eigen nagels. 

IK KAN NIET NAIL ARTEN!
Wat nou, ik kan niet nail arten? Iedereen kan nail arten. Ik zelf ben absoluut niet goed in tekenen of wat dan ook. Ook trillen mijn handen echt extreem hard altijd. Dit is dus heel vervelend met nail arten en kleine details. 

Het is meestal dat ze denken dat ze het niet kunnen en er daarom maar niet aan beginnen. Maar kommop!! Begin er gewoon aan, en ja de eerste keer lukt het niet, de tweede keer ook niet, misschien de derde ook niet, maar als je blijft proberen lukt het vanzelf. Ik ben echt 1 of 2 maanden lang steeds maar weer aan het oefenen geweest. Ik he eigenlijk helemaal geen geduld maar met mijn nagels blijkbaar wel (behalve het drogen, dat blijft mij te lang duren). 

Dus mijn tips:
- gewoon beginnen
- blijven proberen, ik weet zeker bij iedereen is zijn aller eerste keer nail arten ook mislukt.
- kijk goed in het rond, google en youtube zijn hele makkelijke bronnen om een leuke maar makkelijke nail art te vinden.
- kijk op allerlei blogs, hier vind je vaak how-to's (zie leuke site voor wat blog adviezen van mij ;))

Spullen:
Toen ik begon had ik alleen maar een base coat een top coat een random nagellak. Voor de rest niet. Maar met sate prikkers kan je dus echt veel doen. Het is wat moeilijker dan kwasten en dottingtools maar wel een goeie om mee te beginnen. Je moet gewoon in elke winkel eigenlijk een beetje zoeken naar spullen die je kan gebruiken. Dotting tools zijn normaal alleen op internet te koop, maar ik heb ze in een BOEKHANDEL!? gevonden. haha ik was er ontzettend blij mee. Ze zijn namelijk super makkelijk.

Lukt het echt niet!?
Als het echt niet lukt en je wilt toch mooie nagels hebben kan je ervoor kiezen om het te laten doen in een nagelsalon maar dat is natuurlijk heel duur. Ook kan je een stempelsetje aanschaffen. Bijvoorbeeld van Essence, te koop bij de kruidvat. Of van Konad, te koop bij de DA, online en ??. Of misschien heb je wel een vriendin die heel graag dingen maakt op haar nagels en die het ook wel eens bij jou wilt doen. 

Heb ik de niet nail-arters overgehaald om te beginnen? Of twijfel je nog steeds?

2 opmerkingen:

  1. OMG echt goed bedacht, zo'n artikel Angela! Hopelijk hebben veel mensies er wat aan!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje (: ik hoor het zovaak ja maar ik kan dat niet! Maar iedereen kan het als je maar wilt

      Verwijderen

Laat gerust een reactie achter!! Voor vragen kan je ook mailen, kijk dan even bij het kopje vragen, opmerkingen.